Zaterdag (8 maart 2014) treedt Ali B op in de Arenbergschouwburg van Antwerpen (meer info). Drie gelukkigen kunnen het optreden gratis bijwonen. Hoe? Via drie gereserveerde tweet seats.
Tweet·seat (de; m; meervoud: tweet seats)
1. Gratis toegangsticket voor een event in ruil voor het regelmatig posten van twitterupdates.
Drie gelukkigen mogen gratis naar het concert in ruil voor regelmatige updates over het concert via hun twitterprofiel. De opzet bestaat er in mensen die geen ticket konden bemachtigen toch te laten meegenieten van het concert, de tweets mogen immers gekleurd worden met videos of foto's. Toeschouwers worden aangezet om ambassadeurs te worden van het concert, Ali B en de schouwburg.
"We bepalen hun mening niet. Als ze iets niet goed vinden, mogen ze dat ook melden.’ - Kim Geerdens (woordvoerster)
Dat sociale media er voor zorgt dat mensen die niet aanwezig zijn toch bepaalde events (deels) kunnen volgen is uiteraard niet nieuw. Tijdens of na een optreden, presentatie, festival ... is er massaal veel media online terug te vinden. Zo waren we vorig weekend allemaal aanwezig tijdens de oscars.
If only Bradley's arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap
— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) March 3, 2014
Twitteren (of facebooken, of snapchatten, of ...) tijdens events gebeurt echter vaak spontaan, en zijn zo'n tweets niet meer waard dan een betaalde tweet van Jan Modaal? Als natuurlijk per optreden drie personen aangeduid worden om de sociale wereld te entertainen, kunnen we vanaf nu wel weer gewoon met onze eigen oren en ogen genieten van wat er zich op het podium afspeelt.
Brisbane man forced to watch concert with his eyes after forgetting mobile phone. Full details: http://t.co/JKOIHoDNMO
— The Shovel (@The_Shovel_) December 9, 2013
Geen opmerkingen:
Een reactie posten