maandag 22 juni 2015

According to a study

Some days ago, the internet picked up on one of the very reasons I love market research. A quote, somewhat sarcastic, but build on the eagerness to learn, that shows what market research - among other things - is or can be about.
The belief to research consumers, to research the market, to research trends and evolution, to allow people to not only quote your study or research, but make decisions based on your insights, your recommendations - that is what market research is about.
We help brands to make better decisions, faster.
If you want to quote a study for your presentation, it doesn't matter if it's a sales pitch, a PhD defense (or other papers, articles or books) or speaking to an audience on an event, you can improve it by referring to research in a story-telling way of doing so.

To make an even better impression, here are 3 ways to take it to the next level:

1. Use a percentage
According to a study, 87% of statistics are made up

2. Add 'recent' to the mix
According to a recent study, 83,4% of statistics are made up

3. Show a simple (easy to read and understand) graph
According to a recent study, 81% of statistics are made up

Which statement do you believe?

Credits to (sources): REBRN, see way more

donderdag 18 juni 2015

Digital at #RW15

Nog 6 dagen, 22 uur en 12 minuten. De applicatie van Rock Werchter 2015 telt af naar de start van mijn persoonlijke hoogmis van de komende weken. Vier dagen vertoeven op de weide, vier dagen genieten van verschillende artiesten in de Barn, Klub C en het hoofdpodium. Niet van de Foo Fighters, maar dat terzijde.

Mijn digitale zelf kreeg een extra boost toen aangekondigd werd dat de samenwerking met playpass uitgebreid werd. Buiten sneller binnen raken en een Facebook status posten, zal je nu ook met je werchterbandje kunnen betalen op de weide: een cash vrij festival.
Ik registreerde mij, om vervolgens geen bevestigings e-mail te ontvangen. Dat kan gebeuren natuurlijk en ik contacteerde Playpass support via de opgegeven weg. Ik ben voorstander van korte en to the point support, maar "uw registratie was succesvol" in SMS stijl van een "no-reply" adres vind ik toch wel heel beperkt.
Voorlopig heb ik geen verdere info ontvangen op de toch wel relevante vraag: 'hoe en wanneer link ik mijn Paypal zodat ik geen cash moet meebrengen?'. Hopelijk moeten we niet met z'n allen op de weide gaan aanschuiven om de link met Facebook en Paypal te kunnen maken.
Als Playpass en Paypal niet werken, zal Herman me dan wat geld voorschieten, of zal je mobiel kunnen betalen met de bancontact app of SEQR?
Gisteren volgde dan het tweede digitale hoogtepunt: de lancering van de RW15 app. Wat. Een. Teleurstelling. Al dagen wachten we met onze groep vrienden op de app, zodat we onze favorieten kunnen aanduiden en we onze timelines kunnen vergelijken. Zo ging het vorige keer toch.

Rock Werchter ging nu echter in zee met Appmiral, een standaard applicatie voor festivals. Misschien efficiënter en goedkoper, maar voor de festivalganger toch een stevige stap achteruit. Mijn schedule ziet er als volgt uit op mijn toch redelijk groot scherm (5'5 inch):


Moest ik niet weten dat er drie podia zijn, de Barn zou aan mij geen frequente bezoeker hebben. Via diamant-icoontjes kan je wel je favoriete artiesten aanduiden. Dankzij @Ineswillems heb ik dat overzicht dan terug gevonden bij mijn profiel, in plaats van bij mijn schedule.
Appmiral reageerde alvast op Twitter dat er begin volgende week een update van de app uitgerold wordt. Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn geen beta-versie de weide wereld in te sturen, maar nu het toch zo is, alvast wat gratis advies:

  • Integreer het plan van de weide
  • Maak het 'schedule' volledig zichtbaar, of horizontaal met een duidelijke tijdsaanduiding
  • Gebruik de Facebook login om te linken met vrienden en een gedeeld schema te kunnen zien
  • Integreer een alfabetische lijst van artiesten
  • Een desktop / web versie om je festival voor te bereiden
  • Integratie met Playpass voor leuke (je bent X tijd op de weide) en nuttige (je hebt al € X uitgegeven) weetjes

Nog 6 dagen, 21 uur en 5 minuten tot #RW15, ik ben benieuwd!